top of page

ONE WORLD

MANY TRADITIONS

Patrimonio Globale / Identità Locale:

Sfide nella conservazione, Interpretazione e Documentazione

Global Heritage / Local Identity:

Challenges in Conservation, Interpretation and Documentation

NEW DELHI & JAIPUR

India

L'obiettivo era di introdurre le questioni legate alla conservazione e all'interpretazione del patrimonio culturale. Attraverso una serie di visite, conferenze, workshop, e attività di rilievo e disegno, i partecipanti sono stati introdotti all’architettura tradizionale in India. 

Con gli insediamenti urbani storici come tema centrale, il programma prevedeva lo studio di diversi siti, di diversa scala e carattere a Delhi e Jaipur. Il programma comprendeva i seguenti temi: la documentazione dei beni culturali, la progettazione strategica, la rigenerazione urbana e sostenibile dei paesaggi urbani storici. Le attività hanno previsto un esercizio di progettazione per la riqualificazione del sito astronomico di Jantar Mantar a Jaipur, che è stato recentemente iscritto nella lista del Patrimonio Mondiale dell'Umanità.

The objective was to introduce the various issues involved in the conservation and interpretation of cultural heritage. Through a series of lectures, workshops, drawing and field trips, participants were introduced to traditional building practice in India. 

With historic urban settlements as the central theme, the program included the study of several heritage sites of varying scale and character in and around Delhi and Jaipur. The program encompassed the following themes: cultural heritage documentation, strategic design, design coding and sustainable development in historic cities and sites. The School culminated in a group design exercise based on a live project in Jaipur, Jantar Mantar which has recently been nominated as a World Heritage Site.

bottom of page