top of page

ONE WORLD

MANY TRADITIONS

Stereotomia e costruzione in pietra a secco

Stereotomy and dry-stone construction

CISTERNINO

Italia

Dal 2013 INTBAU ITALIA ha avviato un laboratorio internazionale sulla a Cisternino e Locorotondo nell’ambito dell’Italian Tradition Program.

Il corso prevede attività di laboratorio di rilievo con le nuove tecnologie e progetto di recupero, interviste con le maestranze che realizzano le tipiche costruzioni a pietra a secco, lo studio in dettaglio di una contrada di trulli oltre che attività divulgative ed eventi sociali di condivisione dei lavori. Il Laboratorio si svolge con il contributo di docenti del Politecnico di Milano, del Politecnico di Bari e della Cracow University of Technology.

In 2013 INTBAU ITALIA launched an international workshop on Stereotomy and construction of dry-stone architecture in Cisternino and Locorotondo, part of the Italian Tradition Program. The course includes workshops, digital survey and measured drawing, interviews with the master builders who make the typical dry-stone constructions, the study in detail of a contrada of trulli as well as cultural activities and social events to share the work. The workshop is held with the support of teachers from Politecnico di Milano, Politecnico di Bari and the Cracow University of Technology.

bottom of page